mai multi clienti
mai multi clienti
Vremea buna se apropie cu pasi repezi, iar oamenii incep sa caute bronzul perfect. Industria saloanelor de bronzare asteapta cu nerabdare aceasta perioada, dar ce se intampla in extrasezon? Care sunt metodele prin care saloanele pot sa isi mareasca portofoliul de clienti? Si cum pot saloanele sa mentina fideli clientii existenti?
Iata cateva ponturi despre cum sa atragi noi clienti si sa le cultivi fidelitatea.
Lasa-i pe clienti sa te caute
Este adevarat ca anumite saloane nu pun accent pe publicitate si totusi dispun de obaza de clienti stabila, insa aceasta este o situatie rara. In primul rand, intreaba-te urmatoarele lucruri:
- Ce tip de publicitate faci?
- Locatia iti face afacerea mai vizibila?
- Salonul tau se afla intr-o zona cu trafic intens?
- Faci publicitate in aer liber pentru a atrage trecatorii?
Asigura-te ca potentialii tai clienti stiu de afacerea ta si unde este amplasata. Este important sa fii vizibil cat mai mult posibil. Cine stie? Poate un vizitator oarecare de pe strada va deveni client pe termen lung care sa si raspandeasca vorba catre prietenii sai. In principiu, ai grija ca salonul tau sa fie vizibil si accesibil pentru clienti.
Fa un site
Sa fim sinceri – traim intr-o lume digitalizata asa ca este important sa ne gandim la publicitatea online. Daca clientii te cauta pe internet, trebuie sa te gaseasca usor.
Exista multe solutii ieftine si unele chiar gratuite de constructie a site-urilor care sa te ajute sa iti faci afacerea vizibila pe internet. Site-ul companiei tale este locul potrivit in care poti publica informatii precum orarul, serviciile oferite, pretul, ofertele speciale si datele de contact.
Daca bugetul iti permite, poti opta pentru publicitate pe motoarele de cautare precum Google sau Yahoo!
Clientii cauta produse si servicii online. Faciliteaza-le cautarea.
In ce fel este afacerea ta speciala?
In marketing, pozitionarea inseamna diferentierea afacerii tale de cele competitioare. In ce fel este afacerea ta speciala? Locatia, anumite servicii, preturile sau orarul?
Scoate in evidenta particularitatile salonului tau care il deosebesc de celelalte si incearca sa le incorporezi in mesajul de marketing. Intr-un mediu competitiv trebuie sa iti promovezi afacerea in asa fel incat sa iasa in evidenta fata de celelalte.
Foloseste retelele de socializare
Foloseste retelele de socializare cu scopul castigarii de noi clienti si al mentinerii relatiei cu clientii existenti. Totusi, este posibil ca retelele de socializare (bloguri, Facebook, Twitter, Instagram) sa nu fie potrivite pentru orice afacere. Mult prea des companiile se grabesc sa creeze conturi de socializare insa nu investesc timp in administrarea lor.
Daca te simti confortabil cu retelele de socializare si simti ca pot aduce un beneficiu afacerii tale, nu mai sta! Creeaza conturi pe retelele de socializare insa aloca timp pentru a raspunde intr-o maniera profesionista feedback-ului si comenatriilor.
Conversatiile cu clientii de pe retele ca Facebook sau Twitter pot conferi companiei un aer mai personal.
Discounturi si alte oferte speciale
Este important sa le oferi clientilor un stimulent financiar pentru ca ei sa revina la salonul tau. Poti face acest lucru cu oferte speciale precum cupoanele sau alte discounturi.
Cand clientii intra in salonul tau, cere-le adresa de email pentru a le putea trimite update-uri in legatura cu ofertele speciale. Poti sa soliciti emailul si celor care iti viziteaza site-ul.
Orice ai face, nu le bloca contul de email cu mesaje nepotrivite nevoilor lor. Asa cum am spus mai sus, retelele de socializare pot servi drept o forma extraordinara de a crea o legatura directa cu baza de clienti. Poti utiliza Facebook sau Twitter pentru publicarea promotiilor speciale ale salonului tau.
In epoca digitalizata de astazi, site-urile de recenzii precum Yelp sunt adesea un punct de plecare pentru clientii aflati in cautare de afaceri locale. Daca salonul tau se afla pe pagina Yelp, urmareste comentariile si feedback-ul.
Ai o recenzie negativa de la un client iritat?
- Nu te panica.
- Da-i un mesaj privat acestei persoane si abordeaza chestiunea despre care s-a plans.
- Cere-ti scuze pentru experienta neplacuta si explica modul in care vei rectifica lucrurile data urmatoare.
Oferind un discount sau o sedinta gratuita si facand eforturi speciale pentru acel client, ii vei dovedi cat de importanti sunt clientii pentru tine si intr-un caz fericit ii vei schimba parerea negativa intr-una pozitiva.
In ansamblu, daca salonul tau ofera numai servicii de calitate inalta cu o combinatie de interactiune profesionala si personala, esti pe drumul cel bun al castigarii si mentinerii bazei de clienti.