De ce sunt importante recomandarile
De ce sunt importante recomandarile
Cunoşti desigur importanţa publicităţii: materiale tipărite, corespondența directă, mass-media, rețelele sociale, radioul, televiziunea etc. Dar, dintr-un anumit motiv, pare să neglijăm cea mai importantă și mai simplă modalitate de a promova o afacere: recomandările de la clienți.
Odată cu creșterea popularității rețelelor sociale, recenziile clienților pot fi afișate direct în Google sau pe Facebook, astfel că recomandările au devenit mai puternice decât înainte. Acest lucru poate fi fie grozav pentru afacerea ta, dar în același timp poate să fie chiar terifiant. Dincolo de recenziile anonime (și uneori false) postate online, este crucial să înțelegi că persoanele care au venit în salonul tău de bronzare, vor discuta cu prietenii despre experiența avută.
Ținând cont de acest lucru, să analizăm câteva modalități prin care poți să te asiguri că recomandările despre salonul tău îți vor aduce clienți noi, în loc să îi sperie.
Oferă servicii excelente
Dacă un client are o experiență neplăcută în salonul tău, le va povesti prietenilor despre asta. În cazul în care cabinele de bronzare nu sunt curate, personalul nu este prietenos sau clientul nu obține rezultatele pe care le dorea, cu siguranță nu va recomanda salonul tău de bronzare.
Pe de altă parte, dacă îi oferi o experiență care să îi depășească așteptările, clientul va împărtăși acest lucru și cu prietenii lui. Dacă salonul tău de bronzare sclipește de curățenie, personalul este prietenos și gata să dea sfaturi, vei primi recomandări pozitive! Oamenilor le place să vorbească despre o experiență grozavă la fel de mult cum le place să se plângă de una neplăcută.
Mai există o altă capcană pe care trebuie să o eviți. Dacă furnizezi servicii de calitate medie, doar pentru a menține salonul pe linia de plutire, nu vei obține prea multă expunere și nici recomandări. Oamenii nu povestesc despre o experiență bună / medie pe care au avut-o.
Crează un brand
Dacă faci exact același lucru pe care îl fac toți ceilalți, va fi cu adevărat ușor pentru potențialii clienți să treacă cu vederea salonul tău de bronzare. Dar dacă vei crea ceva diferit și unic, oamenii vor observa imediat. Indiferent dacă aceasta înseamnă că oferi un produs pe care nu îl are nimeni altcineva de pe piață sau faci ceva excentric, clienții vor observa unicitatea salonului.
Oamenii preferă să facă parte din ceva diferit. Dacă faci ceva care iese in evidenta fata de competitia ta, lasa oamenii sa stie despre asta.
Menținerea unei reputații excelente
Clienții preferă să sprijine afacerile cu o bună reputație. Le place să frecventeze locuri care sunt oneste și le oferă servicii corecte. Prin tratarea clienților tăi așa cum ți-ar plăcea să fi tu tratat, îți vei crea o reputație care nu va fi uitată atunci când clienții tăi vorbesc cu alte persoane despre salonul de bronzare.
Nimănui nu îi place să se simtă înșelat sau abuzat. Făcând ceva care ar putea oferi clienților un sentiment neplăcut legat de salonul tău de bronzare, poate fi dăunător pe termen lung.
Fii activ
Într-o epocă a corporațiilor uriașe și fără chip, oamenii observă mai ușor afacerile care sunt implicate în comunitatea lor. Unele dintre cele mai bune recomandări din gură-în-gură pot veni de la oameni atunci când aceștia știu că investești în comunitatea locală.
Acest aspect se înscrie în ideea de cultură, deoarece oamenii doresc să facă parte din ceva mai mare decât ei însiși și pentru mulți înseamnă sprijinirea firmelor care investesc în comunitate. Deci, dacă sponsorizezi o echipă locală de baschet, faci voluntariat în timpul curățării orașului, organizezi o strângere de fonduri, găzduiești un concurs etc., implică-te în comunitatea locală.
Marketingul bazat pe recomandări este foarte puternic și are puterea de a îți duce afacerea la nivelul următor sau să îți dea motive să închizi. Cu siguranță oamenii vor vorbi despre salonul tău de bronzare, așa că trebuie să te asiguri că le oferi doar lucruri bune de spus!