Social Media Marketing pentru Saloane: Sfaturi si strategii
Social Media Marketing pentru Saloane: Sfaturi si strategii
Ai un salon de bronzare şi doreşti să îl promovezi on-line pe social media? Sau faci deja asta, dar nu obţi rezultatele dorite şi ai nevoie de un impuls?
Social media este o modalitate excelentă de a atrage atenţia clienţilor actuali, dar şi a potenţialilor clienţi, de a face cunoscute serviciile tale şi de a crea loialitate în rândul clienţilor tăi.
Datorită utilizării crescute a mediilor sociale în fiecare industrie, este esenţial să ştii cum să te conectezi cu clienţii şi să foloseşti platforme precum Facebook, Instagram, sau YouTube, într-un mod care să atragă clienţii şi care să aducă beneficii afacerii tale.
Mai jos, găseşti câteva sfaturi pentru a îţi transforma strategia de utilizare a reţelelor sociale.
# 1: Postarea conţinutului care va intriga clientul ţintă
Mesajele de pe paginile tale ar trebui să-i stimuleze pe fanii tăi să interacţioneze şi să comunice cu tine. Conţinutul trebuie să fie interesant şi să ofere o noua sursă de informaţii.
Postează fapte, informaţii sau fotografii din salonul de bronzare, pe care publicul tău ţintă le-ar găsi atrăgătoare şi care să fie în concordanţă cu imaginea brand-ului tău. De exemplu, postările trebuie să fie gândite pe un ton prietenos, tineresc şi educativ.
Foloseşte imagini la care ştii că publicul tău le va răspunde într-un mod pozitiv. Toate imaginile trebuie să se potrivească cu tonul brand-ului tău şi să fie în concordanţă cu grupul de vârstă vizat. Înainte de a posta ceva pe social media, asigură-te că informaţiile sunt interactive şi atrăgătoare pentru publicul ţintă – noutăţi despre bronzare, loţiuni noi, informaţii despre bronzare, promoţii… etc.
# 2: Utilizează Facebook ca un instrument cheie de comunicare
Facebook îţi oferă modalitatea perfectă de a îţi face cunoscute serviciile, de a posta poze din salonul tău, sau de a crea concursuri pentru a te promova şi pentru a răspândi gradul de conştientizare al brandului tău.
- Scrie mesaje relevante care angrenează consumatorii – scurte întrebări la care clienţii doresc să răspundă şi tu te vei putea folosi de opinia lor pentru a face îmbunătăţiri în salonul tău. Un exemplu: „Vara este aici oficial! Care este loţiunea ta preferată pentru protecţia solară?” Acest tip de conversaţie este relevantă, personalizată şi majoritatea iubitorilor de bronzare sunt interesaţi de subiect.
- Postează fotografii – cele mai bune modalităţi prin care poţi utiliza Facebook-ul este ca mediu vizual. Salonul tău ar trebui să prezinte fotografii cu diverşi clienţi (cei care doresc să fie fotografiaţi şi să apară – cere-le întotdeauna acordul!) şi fotografii din salon.
- Tratează-ţi pagina Facebook ca pe un site miniatural – când clienţii ajung pe pagina ta de Facebook, ar trebui să poată găsi toate informaţiile necesare – adresa, telefon de contact, servicii. Utilizează diferitele file din Facebook pentru a afişa locaţia sau locaţiile saloanelor tale, serviciile, fotografiile şi recenziile.
- Concursuri şi oferte – în general, oamenii iubesc lucrurile gratuite. Fie că este vorba de un cadou de 50 de lei sau de o reducere la un pachet de lotiuni pentru bronzare, clienţii vor aprecia uşurinţa de a putea primi promoţia pe Facebook. De asemenea, acestia vor comenta pe postarea de concurs sau o vor împărtăşi prietenilor lor de pe Facebook, creând o mai mare vizibilitate pentru salonul tău.
- Oferă-le fanilor de pe Facebook oferte exclusive – poţi oferi o reducere de 10% din prima şedinţă de bronzare sau un cadou la următoarea achiziţie. Ştiind că aceste oferte sunt doar pentru fanii de pe Facebook, clienţii vor dori să-ţi urmărească mai îndeaproape pagina şi vor spune probabil şi prietenilor despre ofertele tale exclusive.
- Direcţionează anunţurile – poate doreşti să vizezi doar persoanele aflate în apropierea salonului tău sau acelea cărora le plac paginile asociate.
# 3: Instagram
Imaginile reprezintă o modalitate excelentă de a îţi promova salonul de bronzare şi de a arăta activitatea din acesta.
- Rămâi în trend – utilizează hashtag-uri pentru a atrage mai mulţi utilizatori. Exemplu: utilizează #happyeaster ca şi hashtag pentru a obţine mai multe vizualizări pentru o imagine a unui pachet de loţiuni sau un abonament de bronzare cu tema de sărbătoare.
- Utilizează locaţia în avantajul tău – foloseşte hashtag-uri pentru a indica locaţia ta. În acest fel, clienţii care sunt interesaţi de un salon în apropierea casei sau a biroului lor, vor şti unde sa te găsească.
- Postează fotografii de tipul: înainte şi după, pentru a prezenta rezultatele ce se pot obţine în urma utilizării aparatelor tale de bronzare.
- Fii distractiv – utilizatorii Instagram sunt în general tineri şi se bucură de mesaje amuzante şi interesante, în plus faţă de postările legate de produse sau servicii. Din când în când, o postare îi poate stimula pe fanii tăi: poţi utiliza citate sau imagini specifice, care consideri că îţi definesc brandul.
Concluzie
Aceste sfaturi şi strategii vor permite salonului tău să câştige noi clienţi, să-şi păstreze clienţii prin loializare şi să creeze o relaţie interactivă cu urmatorii.
Doreşti să afli mai multe despre marketingul salonului tău pe social media? Citeşte şi acest articol: 5 GREŞELI DE SOCIAL MEDIA ŞI CUM SE LE EVIŢI