un program de loialitate reusit
un program de loialitate reusit
Un program de loialitate reuşit în salonul tău, este o modalitate foarte bună de a atrage clienţii mult mai des. Adesea se pune problema promovării şi gestionarea resurselor, pentru a le aminti clienţilor de beneficiile pe care i le oferi. Nu te poţi aştepta ca un client să îşi amintească ce oferte ai – este datoria angajaţilor tăi să se asigure că oamenii folosesc programul de loialitate al salonului şi că fiecare client înţelege beneficiile participării la acesta.
10 Sfaturi pentru programul de loialitate al salonului tău
1. Nu promova programul de loialitate în ziarul local
Loialitatea ar trebui promovată chiar în salonul tău, deoarece este vorba de revenirea clienţilor existenţi. Dacă doreşti mai mulţi clienţi noi, cel mai bun mod de a face acest lucru este să îi faci pe clienţii tăi să se simtă recompensaţi şi mulţumiţi. Astfel ei vor povesti despre experienţa lor cu prietenii şi familia.
Amplasează un afiş în zona de asteptare cu îndemnul: „Nu uita să ne întrebi despre programul de loialitate şi recompensele noastre!” Poţi să adaugi câteva rânduri explicative despre cum pot aduna puncte şi ce pot primi.
2. Dă cadou brelocuri personalizate
Aceste mici accesorii sunt foarte utile pentru că se pot ataşa la cheile maşinii şi casei, astfel încât să atragă atenţia în fiecare zi. Un card de loialitate ar putea ajunge să fie uitat în portofelul clientului tău. Cu cât văd mai mult brelocul, cu atât este mai probabil să-şi amintească şi să folosească avantajele programului tău de loialitate.
3. Livrează ceea ce promiţi
Uimeşte-ţi clienţii cu un produs pentru bronzare sau o şedinţă de bronzare GRATUITĂ, de exemplu, o dată pe an, de ziua lor. Cu siguranţă ei se vor întoarce mai des, vor cheltui mai mult şi vor genera o mulţime de recomandări. Realizarea promisiunilor asigură credibilitate şi dă oamenilor sentimentul că sunt recompensaţi – acest lucru este de nepreţuit pentru creşterea afacerii tale.
4. Atenţie la oferte
Un factor imens în succesul unui program de loialitate, este matematica din spatele ofertelor. Multe programe de loialitate se bazează pe sistemul: la 4 produse, al 5-lea este gratuit. Există o mare problemă în acest sens – dacă un client este dispus să plătească un preţ complet pentru bronzare sau produse, tot ceea ce faci este să oferi ceva pentru care clientul este gata să plătească preţul integral oricum. Acest lucru îţi va reduce veniturile în timp.
Alege mai degrabă o variantă în care clientul poate câştiga puncte pentru fiecare 10 lei (sau ce sumă hotărăşti tu) pe care îl cheltuiesc. Când acumulează un anumit număr de puncte, le poţi oferi o şedinţă sau un produs pe care nu îl cumpără de obicei, cadou. Astfel, îi vei recompensa cu ceva diferit.
5. Afişează programul de loialitate pe site-ul salonului
Reţine că un site web nu este doar pentru potenţialii clienţi, ci şi pentru cei existenţi. Adaugă o secţiune sau o pagină în care să descrii programul de loialitate pe site-ul tău. Explică beneficiile, cum funcţionează şi include o linie care spune „Întreabă orice persoană din salonul nostru pentru mai multe detalii”.
6. Oferă-le clienţilor un card de loialitate
Oferă-le un card de loialitate chiar şi clienţilor care vin mai rar. Nu îl intreba doar dacă are un card de fidelitate, dar cu un zâmbet pe faţă întreabă-l „Apropo, aţi auzit despre noul nostru card de fidelitate?”
Astfel îi oferi clientului posibilitatea de a întreba cum funcţionează şi cum poate să profite cât mai mult de el.
7. Nu recompensa doar pentru loialitate, recompensează şi pentru recomandări!
Un program de fidelitate se axează pe recompensarea clienţilor, chiar dacă e posibil să nu mai ai acelaşi profit. Întreabă-ţi clienţii „De unde aţi auzit despre noi?”. Dacă au auzit despre salonul tău printr-un client existent, verifică dacă acesta are un card de fidelitate. Dacă are, adaugă puncte şi trimite-i un mesaj text care spune „Pentru că ne-ai recomandat prietenei tale, am adăugat puncte pe cardul tău de fidelitate, în semn de mulţumire. Te aşteptăm cu drag în salonul nostru!”.
Un astfel de detaliu personal neaşteptat este ceea ce îi atrage pe clienţi.
8. Fotografiază serviciile şi produsele tale pentru a le promova pe social media!
Când îi dai unui client un produs gratuit sau dacă ai un client foarte mulţumit de bronzul său, cere-i permisiunea să postezi o fotografie pe Facebook, Twitter, Instagram, etc. Este mult mai interesant pentru oameni să vadă pe cineva cu o experienţă reală în salonul tău. În plus, clienţii vor aprecia faptul că îi foloseşti ca ambasadori, deoarece le dovedeşte că îi preţuieşti cu adevărat.
9. Surprinde-ţi clienţii
Includerea elementului de surpriză în programul de loialitate este o modalitate eficientă de a îţi surprinde plăcut clienţii şi de a genera referinţe. Mai degrabă decât să-i spui: „După următoarea achiziţie, de suma X, vei beneficia de o şedinţă gratuită de bronzare!” spune-i: “Ca mulţumire pentru loialitatea ta, ne-ar plăcea să îţi oferim noua loţiune X, CADOU.” Când îi surprinzi, vor fi mult mai receptivi şi mulţumiţi de serviciile tale.
10. Motivează vânzările de produse complementare pentru bronzare
Un program de fidelitate nu se face pe cont propriu. Ai nevoie de echipa ta să o promoveze în mod corect. Poţi face acest lucru motivându-i financiar. De exemplu, la un anumit număr de produse, sau la o anumită sumă, le poţi oferi un procent din încasările respective.
Indiferent ce strategie alegi, asigură-te că lucrezi împreună cu echipa ta şi că întotdeauna ţii cont de părerea şi necesităţile clienţilor tăi. Tu ce strategii foloseşti pentru a atrage clienţii?