Merită să-ți deschizi un salon de bronzare?
Interesul crescut pentru imaginea afişată în societate şi importanţa din ce în ce mai mare pe care felul în care ne prezentăm o are, timpul disponibil pentru expunerea la soare în vederea obţinerii unui bronz natural din ce în ce mai redus, veniturile în creştere şi dorinţa de a arăta mereu bine au dus la popularitatea din ce în ce mai mare a saloanelor de bronzare.
Bronzul este la modă indiferent de sezon şi multe persoane caută să îl obţină într-un mod cât mai rapid, comod şi plăcut posibil. Astfel că, saloanele de bronzare sunt foarte căutate, multe persoane vizitându-le regulat pentru a obţine un bronz de invidiat fără să fie nevoie de o expunere prelungită la soare. Toate cele deja menţionate, alături de timpul mult redus alocat bronzării artificiale face din saloanele de bronzare o afacere promiţătoare, ce se poate dovedi destul de profitabilă, industria saloanelor de bronzare fiind în continuare în expansiune.
Există cu siguranţă, ca în cazul oricărei noi afaceri, şi anumite riscuri potenţiale cum ar fi anumite restricţii impuse de lege, de exemplu persoanele sub 18 ani nu pot beneficia de aceste servicii, faptul că industria îngrijirii personale este din ce în ce mai focusată pe un bronz sănătos, diversele reglementări privind autorizarea şi funcţionarea, instabilitatea economică şi imprevizibilitatea climatului geopolitic la nivel global.
Din aceste motive, este important să fie luate în calcul anumite aspecte. Astfel şansele de a iniţia o afacere de succes sporesc considerabil, iar riscul de a face faţă situaţiei în care cheltuielile devin de neacoperit este mult diminuat. Informaţiile privind reglementările în vigoare ce se impun a fi respectate, cele privind realităţile şi tendințele industriei de profil şi a pieţei pe care urmează să opereze afacerea sunt esenţiale, tocmai de aceea ele trebuie accesate şi înţelese în profunzime. Dacă afacerea va fi una profitabilă sau nu depinde nu doar de aceste aspecte ci şi de alte elemente precum locaţia, calitatea şi natura serviciilor oferite, preţurile practicate, competiţia existentă, produsele extra disponibile etc.
Testează şi analizează piața
Creionează profilul potenţialilor clienţi, cui vrei să te adresezi, cine sunt aceştia, ce vârstă au, unde locuiesc, care sunt nevoile şi aşteptările acestora, ce alte puncte de atracţie există în zona în care urmează să operezi? Estimează câte astfel de persoane ar putea accesa serviciile oferite de salonul tău şi amintește-ți că atunci când te adresezi tuturor, nu te adresezi de fapt nimănui. Unde anume ai putea să-ţi promovezi încrucişat serviciile? Sunt saloane de frumuseţe în împrejurimi, saloane cu rochii de mireasă şi de ocazie, săli de fitness sau poate agenţii de turism cu care ai putea colabora în acest sens?
Diferenţiază-te
Principalul motiv pentru care îţi vor trece pragul clienţii şi îţi vor rămâne fideli, sunt produsele şi serviciile oferite, experienţa unică pe care au ocazia să o trăiască în salonul tău. Oferă-le servicii suplimentare şi produse conexe pe care nu le găsesc în alte saloane ori consultanţă şi informaţii privind îngrijirea pielii şi sfaturi pentru a obţine bronzul dorit fără riscuri pentru sănătate. Răsfaţă-ţi clienţii, oferă-le diverse pachete promoţionale sau colaborează cu alte afaceri din industria îngrijirii personale, asigură-te că spaţiul are un design atractiv, primitor şi relaxant.
Cunoaşte-ţi concurenţa
Este esenţial ca înainte de a porni la drum să ai cel puţin o privire de ansamblu cu privire la cine sunt principalii tăi competitori, cum se prezintă oferta lor, ce aspecte pe care ei le neglijează ar putea fi transformate în avantaje pentru afacerea ta, care sunt greutăţile cu care se confruntă, sunt profitabile saloanele acestora şi dacă da, cât de profitabile, cum sunt organizate şi cum funcţionează?
Apelează la specialişti
Atunci când vrei să te decizi cu privire la aparatele de bronzare, consultă-te cu cineva care cunoaşte bine piaţa şi modelele disponibile, fie că ai în vedere achiziţionarea unor aparate solare noi sau la mâna a doua, este extrem de important ca acestea să funcţioneze în parametrii optimi, iar tipul lor să corespundă nevoilor clienţilor pe care urmează să-i deserveşti. Întreţinerea aparatelor de solar nu trebuie nici ea neglijată, prin urmare asigură-te că furnizorul ales îţi poate oferi consiliere şi servicii prompte şi de calitate în acest sens.
Planifică totul din timp
Un plan de afaceri bine structurat şi o strategie pusă la punct, bine documentată, te pot scuti de multe bătăi de cap. Astfel vei ştii încă de la început ce ai de făcut, fiecare etapă fiind deja gândită şi programată la rece, iar costurile fiecărui pas nu te vor lua prin surprindere. În cazul în care nu dispui de un buget suficient interesează-te cu privire la posibilităţile de finanţare disponibile la momentul luării deciziei de a porni pe acest drum.
Fă-te cunoscut
Strategia ta de marketing şi promovare a afacerii se va reflecta cu siguranţă în profitul generat de aceasta, nu neglija acest punct. Prea mult timp şi bani investiţi în acţiuni de acest fel ar putea să nu îţi aducă rezultatele scontate şi să se dovedească o risipă de resurse, însă nici alternativa de a ignora aspectul promovării nu va fi una profitabilă. Va fi necesar să te gândeşti la diverse modalităţi prin care să-ţi faci salonul cunoscut, pentru a ajunge la clienţii pe care ţi-ai propus să îi atragi. Prezența în mediul online şi reţelele de socializare e cu siguranţă importantă şi necesară. Locul în care se găseşte salonul, accesibilitatea şi vizibilitatea de care se bucură, vor influenţa la rândul lor strategia şi bugetul de marketing.
Un motiv bun pentru a deschide un salon de bronzare este faptul că cererea şi oferta sunt încă disproporţionate, aceasta din urmă fiind insuficientă. Deşi pragul unui salon de bronzare este în principal trecut mai des de femei, în ultimele decenii bărbaţi au început să fie la rândul lor din ce în ce mai preocupaţi de propriul aspect şi apelează tot mai des la serviciile de îngrijire, prin urmare ai grijă să nu neglijezi acest fapt.
Timpul petrecut de clienţi în spaţiul salonului tău de bronzare este extrem de preţios, de aceea este important să acorzi o mare atenţie programului de funcţionare şi modului în care sunt organizate programările, astfel încât ele să răspundă nevoilor acestora. Vizita la salon ar trebui să fie resimţită de client precum o pauză binemeritată, un moment de răsfăţ şi relaxare, motivul pentru care aceştia aleg să vină în salonul tău fiind nu doar dorinţa de a arăta cât mai bine, ci şi de a se simţi bine.
Dacă vrei să devii propriul tău şef, să te bucuri de un program flexibil de muncă şi de o afacere nu foarte complicată, să cunoşti oameni noi şi să-ţi creezi noi relaţii, deschiderea unui salon de bronzare ar putea fi pentru tine.
Lasă un răspuns
Want to join the discussion?Feel free to contribute!